2017. február 12., vasárnap

Americana





Az elmúlt hét során több filmet, dokumentumfilmet, előadás néztem az amerikai történelemmel kapcsolatosan ( csak hogy bővítsem az ismereteimet). Eközben nagy kedvet kaptam egy amerikai minta tervezéséhez. Jóllehet mostanában nincs semmiféle ünnep, ami ezt indokolná, mégis jól esett elkészíteni ezt a két tűpárnát. A kék-piros-fehér színű fonalakhoz egy intenzív dohányszínű vásznat választottam, és igazán elégedett vagyok az eredménnyel.
Az egyik párnán a csillagokkal, piros-fehér sávokkal az amerikai zászló elemei jelennek meg, a másikon pedig a fehérfejű rétisas, ami az amerikaiak "nemzeti madara", jelképe.

Az amerikaiak az Americana szóval illetik mindazokat a történelemmel, földrajzzal, folklórral, kulturális örökséggel kapcsolatos tárgyakat, gyűjteményeket, polgárháborús relikviákat stb., melyeket a patriotizmus és némi nosztalgia jellemez. Ezeknek a tárgyaknak nem is kell igazán régieknek lenniük, így aztán - mivel amerikai színek, gyakran használt szimbólumok szerepelnek rajtuk (megtoldva egy ábécével) - a párnáimnak is ezt a "címet" adtam.









A minta mérete: 2 x 71 x 71 öltés
A kész hímzés 10 cm x 10 cm-es
A párnák mérete: 11,5 cm x 11,5 cm
Vászon: 35 count-os WDW Havana
Fonalak: WDW, Classic Colorworks



Kellemes hetet kívánok!
Eszter

2 megjegyzés:

  1. Bár nincs amarikai kötődésem, mégis nagyon tetszenek e témában készített mintáid.
    A hímzővászon színe is rendkívüli 😉

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, Judit ♥ Nekem sincs semmiféle kötődésem, sőt, "Amerika-mániás" sem vagyok. De inspiráló a téma, és mint már többször elmondtam a blogbejegyzéseimben, tiszteletre méltónak találom a rendkívüli hazaszeretetüket -akár példát is vehetnénk róluk :)

    VálaszTörlés